ورکشاپ آموزشی مدیریت سیستم عامل لينكس دایر شد

baqir_admin
شنبه ۱۳۹۹/۱۲/۹ - ۱۱:۲۵
ل

ورکشاپ آموزشی مدیریت سیستم عامل لينكس (Linux ) برای 26 تن مسوولان تکنالوژی معلوماتی از 19 نهاد تحصیلات عالی کشور امروز در وزارت تحصیلات عالی دایر شد.

در مراسم افتتاح این ورکشاپ مصطفی یونس زاد با تشکر از کمک دفتر" TEIN* CC" جهت تمویل این برنامه، روی اهمیت آموزش سیستم عامل لينكس در ارتقای ظرفیت کارمندان بخش تکنالوژی معلوماتی در نهاد های تحصیلات عالی و مؤثریت آن بر پیشرفت های هدفمند در عرصه تحصیلات عالی کشور صحبت نموده گفت که آموزه های این ورکشاپ فرهنگ استفاده از تکنالوژی معلوماتی را که  اساس پیشرفت و کیفیت در نهاد های تحصیلی را تشکیل می دهد، تقویت می نماید.

پوهنمل شکریه جمال رئیس تکنالوژی معلوماتی وزارت تحصیلات عالی نیز بر اهمیت تکنالوژی و استفاده موثر از آن در نهاد های تحصیلی صحبت نموده با اشاره به میزان روز افزون توقعات در راستای استفاده از تکنالوژی معلوماتی در عرصه تحصیلات عالی کشور گفت که خوشبختاته در بخش زیربناها در این عرصه امکانات خوب فراهم شده و بحران کرونا نیز باعث گردید تا استفاده از تکنالوژی معلوماتی در حوزه تحصیلات عالی کشور بیشتر رایج شود. وی گفت که مسوولیت مسؤولان بخش تکنالوژی معلوماتی است تا با ارتقای ظرفیت کاری خویش زمینه ها را برای پیشرفت و بلند بردن کیفیت در ارایه خدمات بهتر تکنالوژی معلوماتی طبق استراتژی دولت ج.ا.ا، در تحصیلات عالی کشور گسترش دهند.

صفرعلی آیین معاون مالی و اداری پوهنتون گوهرشاد و هماهنگ کننده این برنامه، نیز روی نقش تکنالوژی معلوماتی در پیشرفت علم و دانش صحبت نموده مدیریت بهتر این عرصه را در تکامل، گسترش دانش علمی و در نهایت  پیشرفت جامعه و کشور مهم تلقی نمود.

به گفته محمد مصطفی نایر استاد سیستم عامل لينكس، این برنامه مدت پنج روز ادامه داشته و بیشتر درس ها با کار های عملی پیش برده خواهد شد.

آخرین اطلاعیه ها

دوشنبه ۱۴۰۳/۱/۲۰ - ۸:۴۱
Background image

اطلاعیه عام تصمیم اعطای قرارداد


بدین وسیله به تأسی از فقره (2) ماده چهل و سوم قانون تدارکات به اطلاع عموم رسانیده می شود، وزارت تحصیلات عالی در نظر دارد، پروژه تهیه وتدارک وسایل، تجهیزات و مواد لابراتواری  پوهنحی . . .

دوشنبه ۱۴۰۳/۱/۲۰ - ۸:۳۹
Background image

اطلاعیه عام تصمیم اعطای قرارداد


بدین وسیله به تأسی از فقره (2) ماده چهل و سوم قانون تدارکات به اطلاع عموم رسانیده می شود، وزارت تحصیلات عالی در نظر دارد، پروژه تهیه وتدارک وسایل، تجهیزات و مواد لابراتواری  پوهنحی های . . .

دوشنبه ۱۴۰۳/۱/۲۰ - ۸:۳۸
Background image

اطلاعیه عام تصمیم اعطای قرارداد

بدین وسیله به تأسی از فقره (2) ماده چهل و سوم قانون تدارکات به اطلاع عموم رسانیده می شود، وزارت تحصیلات عالی در نظر دارد، پروژه تهیه وتدارک وسایل، تجهیزات و مواد لابراتواری  پوهنحی . . .

بازگشت به اطلاعیه ها

تازه ترین اخبار

چهارشنبه ۱۴۰۳/۱/۲۹ - ۹:۲۸
Background image

معین علمی وزارت تحصیلات عالی طرح پیشنهادی ایجاد کنفرانس علمی - تحقیقی برای تضمین کیفیت را از نماینده گان پوهنتون خصوصی جامی استماع کرد.


عتیق الله رحیمی معاون علمی پوهنتون خصوصی جامی در حال که رییس تحقیق، تالیف و ترجمه، رییس تضمین کیفیت و اعتبار دهی و مشاور معینیت علمی نیز حضور داشتند، طرح پیشنهادی از سوی این پوهنتون در. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۱/۲۹ - ۵:۲۸
Background image

سال گذشته برای بیش از سه صد هزار بیمار در شفاخانه تدریسی میوند خدمات صحی ارایه شده است.


به گفته مسوولان خدمات صحی که از سوی شفاخانه تدریسی میوند ارایه گردیده است شامل خدمات لابراتوار، التراسوند(ایکو)، گراف قلب(ECG)، ادیومتری، اکسری دیجیتل، اکسری ساده و واکسین می باشد که. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۱/۱۵ - ۵:۳۷
Background image

ّطیاره درون که سوی محصلین پوهنتون ننگرهار ساخته شده است، به نمایش گذاشته شد.


این طیاره درون مادل F22 که از کاغذ کاک توسط عبدالباسط سمیر و محصلان دیگر پوهنځی ساینس پوهنتون ننگرهار به رهنمایی استادان شان ساخته شده است، قادر است که به ارتفاع 500 متر و فاصله یک. . .

BACK TO NEWS