اطلاعیه وزارت تحصیلات عالی در مورد پروسه ثبت نام بورسیه تحصیلی مقاطع ماستری و دوکتورای MEXT کشور جاپان

Akmal_admin
ل

Due

-

Location جاپان

وزارت معارف، فرهنگ، تربیت بدنی، ساینس وفناوری ( MEXT ) جاپان فرصت بورس های تحصیلی را برای دانشجویان افغان که در صدد تحصیل در کشور جاپان اند، برای سال ۲۰۲۲ تحت برنامه بورسیه های تحصیلی ( MEXT ) که ذیلاً تشریح میگردد، پیشکش می دارد:

معلومات مرتبط برنامه در ضمیمه این اطلاعیه میباشد

سفارت جاپان از وزارت محترم امور خارجه جمهوری اسلامی افغانستان احترامانه تقاضا به عمل می آورد، تا به اطلاع وزارت محترم تحصیلات عالی برساند که حد اکثر ۲۰ دانشجویان ورزیده و شایسته را که میخواهند در جاپان تحت برنامه این بورسیه تحصیل نمایند، اسناد ایشان را ترتیب و برای برنامه های این بورسیه معرفی نمایند.

۱- تمام کاندیدان باید دارای واجد شرایط و شایستگی های ذیل باشند:

  • داشتن تابعیت افغانی؛
  • دست آورد های عالی دوره مکتب؛
  • دارای صحت جسمی و روانی خوب؛
  • هدفمندی و اشتیاق جهت تحصیل که منجر به بهبودی روابط میان افغانستان و جاپان گردد؛
  • سن شان کمتر از ۳۵ سال باشد( بعد از تاریخ ۲ اپریل ۱۹۸۷ متولد شده باشند) دارنده لیسانس، ماستری ویا معادل آن باشند؛
  • استعدادو توانایی کافی به نوشتن و صحبت کردن به زبان انگلیسی را دارا باشند( برای کورس های زبان  انگلیسی) و یا به زبان جاپانی        ( برای کورس های تدریس به زبان جاپانی)

۲   روش انتخاب و جدول زمانی برای سال ۲۰۲۱ قرار ذیل می باشد:

  • پذیرش کاندید به اساس نتایج امتحان خواهد بود، سفارت جاپان کاندیدان مناسب و واجد شرایط را تعین وبه  (MEXT)معرفی خواهد کرد؛
  • سپس ( MEXT ) از میان شاگردان معرفی شده ورزیده ترین ایشان را که توسط سفارت خانه ها و قونسلگری های جاپان در تمام کشور های جهان پیشنهاد میگردند ، انتخاب می نماید

       جدول زمانی برای سال ۲۰۲۱ قرارذیل می باشد:

 مرحله اول) آخرین وقت معرفی متقاضیان توسط حکومت افغانستان همراه با فورم های خانه پری شده مکمل داوطلبان عبارت اند از:                                                       ۲۱  می  ۲۰۲۱

مرحله دوم )  بررسی درخواست نامه ها :                       اوایل جون ۲۰۲۱   

مرحله سوم ) امتحانات تحریری وتقریری  :                   اواسط جون ۲۰۲۱

مرحله چهارم ) شارت لست کردن کاندیدان :                   اخیر جون  ۲۰۲۱

مرحله پنجم )  اعلان نتایج نهایی :                           بعد از جنوری ۲۰۲۲

بدین منظور به اطلاع متقاضیان محترم بورسیه مذکور رسانیده میشود،‌ که  بعد از تکمیل و خانه پری فورم های درخواستی همراه با اسناد تحصیلی شان را قبل از تاریخ   ۲۸ / ثور /۱۴۰۰ مطابق ۱۸ می ۲۰۲۱ به غرفه (۲۱) دفتر پذیرش وزارت تحصیلات عالی تسلیم نمایند.

 از آنجائیکه جدول زمانی برای طی مراحل و پروسس بورسیه مذکور از جانب مرجع بورس دهنده تنظیم شده است، متکی بر جدول زمانی از معرفی کاندیدان به بورسیه، بعد از سپری شدن تاریخ اطلاعیه هذا جداْ معذرت خواسته میشود.

شایان ذکر است در صورتیکه تعداد کاندیدان بیشتر ازتعداد سیت های داده شده( ۲۰ نفر ) گردد، از میان کاندیدان۲۰ تن به اساس بلند ترین فیصدی نمرات ( ۱۰ تن برای ماستری و ۱۰ تن برای دوکتورا ) انتخاب و معرفی می گردند.

1. دانلود

۲. دانلود

۳. دانلود

۴. دانلود

۵. دانلود

۶. دانلود

آخرین اطلاعیه ها

دوشنبه ۱۴۰۳/۱/۲۰ - ۸:۴۱
Background image

اطلاعیه عام تصمیم اعطای قرارداد


بدین وسیله به تأسی از فقره (2) ماده چهل و سوم قانون تدارکات به اطلاع عموم رسانیده می شود، وزارت تحصیلات عالی در نظر دارد، پروژه تهیه وتدارک وسایل، تجهیزات و مواد لابراتواری  پوهنحی . . .

دوشنبه ۱۴۰۳/۱/۲۰ - ۸:۳۹
Background image

اطلاعیه عام تصمیم اعطای قرارداد


بدین وسیله به تأسی از فقره (2) ماده چهل و سوم قانون تدارکات به اطلاع عموم رسانیده می شود، وزارت تحصیلات عالی در نظر دارد، پروژه تهیه وتدارک وسایل، تجهیزات و مواد لابراتواری  پوهنحی های . . .

دوشنبه ۱۴۰۳/۱/۲۰ - ۸:۳۸
Background image

اطلاعیه عام تصمیم اعطای قرارداد

بدین وسیله به تأسی از فقره (2) ماده چهل و سوم قانون تدارکات به اطلاع عموم رسانیده می شود، وزارت تحصیلات عالی در نظر دارد، پروژه تهیه وتدارک وسایل، تجهیزات و مواد لابراتواری  پوهنحی . . .

بازگشت به اطلاعیه ها

آخرین بورسیه ها

چهارشنبه ۱۴۰۲/۴/۲۱ - ۷:۲۱
Background image

اطلاعیه بورسیه تحصیلی سمستر خزانی سال 2023 پوهنتون (Bahria University) کشور پاکستان

سفارت محترم افغانستان مقیم اسلام آباد طی نامه شماره ف- 984  مورخ 19/ 3/ 1401 خویش از اعطای بورسیه تحصیلی پوهنتون (BU) کشور پاکستان با معافیت پرداخت هزینه در خواست پذیرش برای محصلان . . .

چهارشنبه ۱۴۰۲/۴/۲۱ - ۷:۱۵
Background image

اطلاعیه بورسیه تحصیلی سال 2023 پوهنتون UTMکشور پاکستان

سفارت محترم افغانستان مقیم اسلام آباد طی نامه شماره ف- 983 مورخ 19/ 3/ 1401 خویش از اعطای 100 سیت بورسیه تحصیلی پوهنتون مدیریت و تکنالوژی ( UTM) کشور پاکستان با 90 فیصد تخفیف در فیس . . .

سه‌شنبه ۱۴۰۲/۳/۳۰ - ۱۲:۱۰
Background image

اطلاعیه بورس تحصیلی کشور اوزبیکستان درمقاطع لیسانس

کشور اوزبیکستان از اعطای بورسهای تحصیلی مرکز آموزشی اتباع افغانستان مربوط وزارت معارف و تحصیلات آن کشور واقع در منطقه ترمز برای مقطع لیسانس با شرایط ذیل خبر داده است:

اسناد مورد نیاز:
. . .